لیفان موتورز

لیفان در ابتدا یک شرکت خصوصی و کوچک موتور سیکلت سازی متعلق به آقای (yin MingShan) بود. درسال 1992 تنها با 9 کارمند تاسیس شد. ولی ظرف مدت 17 سال به یک کارخانه بزرگ تولید کامیون، اتوبوس، اتومبیل و موتور سیکلت تبدیل شد. این شرکت می تواند نمونه بسیار خوبی از چگونی تشکیل یک غول تجاری در مدت زمان کم باشد.

 

مروری بر تاریچه و عملکرد لیفان موتورز

شرکت های بزرگ دنیا،در اکثر موارد با تلاش و کوشش صنعتگران، کارفرمایان و کارگران کوشایی شکل گرفته. با بضاعت و نفرات اندک و همت والا، دشواریها را پشت سر گذاشته و از سختی های راه نهراسیده اند. نا امیدی به خود راه نداده اند و با نگاه به آینده، تمام توان خود را در راه رسیدن به موفقیت به کار گفته اند که نمونه بسیار خوب این مهم (شرکت لیفان موتورز چین) است.

در سال 1999 اولین کارخانه مونتاژ لیفان در بیرون از مرزهای چین و در کشور ویتنام تاسیس شد که در کار تولید موتور سیکلت و قطعات نیز فعال است. از انجا که سرانه استفاده از موتور سیکلت در این کشور بسبار بالاست و در حمل و نقل و جابجایی مسافرنقش بسزایی دارد بسیار موفق بوده است.

همچنین این شرکت تولید انواع سواری لیفان را هم شروع کرده است.

در سال 2003 شرکت لیفان ساخت اتوبوس را شروع کرد. اواخر 2005 اولین خودروی سواری این شرکت با نام لیفان 520 وارد بازارهای جهانی شد. از آن زمان رسما در گروه تولید کنندگان اتومبیل قرار گرفت.

خرید قطعات یدکی لیفان در گلوبال یدک

لیفان موتورز هم اکنون

این شرکت، اکنون 13 هزار پرسنل دارد و 7 بار درلیست 500 شرکت برتر چینی قرار گرفته است. همچنین نام لیفان در بین 5شرکت بزرگ موتور سیکلت سازی چین و رتبه اول شرکتهای خصوصی می درخشد.
در سال 2008 ببش از 2 میلیون موتورسیکلت تولید کرد. اکنون نیز سومین تولید کننده موتور سیکلت در چین است.

همچنین درسال 2008 حدود 120 هزار خودرو و 370 هزار موتور خودرو تولید کرد.

شرکت لبفان با سرلوحه قراردادن ارزش تحقیق و توسعه به عنوان مهم ترین عامل رشد و بهره وری هر چه بیشتر و اختصاص یک مرکز پژوهشی پیشرفته که با هزینه ای معادل 200 میلیون یوان پایه گذاری کرده است.

لیفان همچنان به پیشرفت خود در زمینه تولیدات متنوع، با کیفیت و کاربردی ادامه می دهد و تا اگوست 2019 همچنان در فهرست 500 شرکت برتر خصوصی در چین قرار داشت.

انواع محصولات شرکت لیفان موتور

انواع محصولات شرکت لیفان موتور

تولبدات متنوع این شرکت شامل:

  • 8 مدل اتوبوس
  • 8 مدل کامیون
  • انواع موتورهای برقی
  • انواع موتور سیکلت
  • انواع موتورهای موتور سبکلت
  • انواع خودرو می باشد

 

خودروهای سواری قسمت بزرگی از تولیدات این شرکت را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر بیشتربن تولیدات این شرکت شامل مدل هایی نظیر 520، 330، 320، 720 ،820 ،620 ،630 و 530، کراس اووزهای x50 و x60 می باشد.

اخیرا x40 ,x70 و x80 نیز به این لیست اضافه شده اند

علاوه بر همه اینها، تلاش روز افزون در جهت تولید خودروهای برقی را نیز باید به مجموعه فعالیت های این شرکت اضافه کرد. اولین خودروی برقی لیفان 620 نیز از این نوع است.

تولیدات شرکت لیفان

شرکت لیفان موتورز با بکارگیری نوآوری های منحصر به فرد در محصولات خود در چین و سراسر دنیا محصولات بسیار متنوعی تولید کرده است که از آن چمله میتوان به موتور 100cc با استارت موتورهای 125 cc دو سیلندر و موتورهای 400cc و 600cc اشاره کرد.

البته بر اساس اطلاعاتی که از دانشنامه ویکی پدیا بدست می آید، این شرکت تولیداتی همچون دوچرخه،کفش ورزشی و … نیز دارد.

همچنین درادامه مسبر توسعه صنعت موتور سیکلت سازی، فن اوری های بسیار نوین نظیر خنک کننده های ابی موتور با تعداد سوپاپ بیشتر، سوخت انژکتوری و غیره را نیز به کار گرفته است.
از آنجا که پبش از ارائه هر خودروی جدیدی به بازار،حداقل 16 تست حرفه ای بر روی تمامی اجزای ان اعم از آنالیزصدا و لرزش، ضربه پذیری، مقاومت بدنه و شاسی، وزن و میزان مصرف سوخت و غیره انجام می شود.

محصولات از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند. خودرو لیفان520 این شرکت تاکنون 4500 گواهی نامه استاندارد از کشور چین دریافت کرده است.

همچنین لیفان موتورز موفق به دریافت 300 گواهی نامه استاندارد بین المللی شده است که به دلیل کیفیت بالای این خودرو به عنوان بهترین خودروساز در چین معرفی شد.
بر اساس اعلام این شرکت

 

ظرفیت تولیدات سالانه لیفان:

  • 150000  وسیله نقلیه
  • 300000 موتور وسایل نقلیه
  • 1000000موتور سیکلت
  • 1000000 موتور دیزلی است.

 

صادرات لیفان موتورز

اکنون محصولات کارخانجات لیفان در 160 کشور دنیا عرضه می شود که جای بسیار شگفتی دارد!

از سال 2003 مجوز صادرات به 18 کشور اروپایی را نیز کسب کرد. کارخانه موتور سیکلت سازی لیفان در کشورهای ترکیه، تایلند و ویتنام تاسیس شده.

کارخانه های ساخت خودرو نیز در تایلند، مصر، روسیه، الجزایر، ایران، ویتنام، اتیوپی، اروگوئه و لائوس نیز تاسیس شده اند.
لیفان با همکاری برلیانس بازارهای آمریکای جنوبی را هم به تسخیر خود در آورده اند.شرکت ایتالیایی (Martin Motors) هم دو خودروی سواری لیفان را با برند خود در بازار ایتالیا عرضه می کند.
صادرات خودروهای مختلف این شرکت نیز رشد چشمگیری داشته است به گونه ای که حجم این صادرات از 4990دستگاه در سال 2007به 60000دستگاه در سال 2013 افزایش یافت و تا سالهای خیر نیز افزایش داشته است.
متاسفانه از انجا که در سال 2020 همه گیری ویروس کرونا بازارهای جهانی را شدیدا تحت تاثیر قرار داده است،این شرکت نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در معرض ور شکستگی قرار گرفته است.

 

لیفان در ایران

لیفان در ایران

شرکت (کرمان موتور) که در سال 1373 در ایران تاسیس شد. در سال 1386 با شرکت لیفان وارد قرارداد شده و خودروی لیفان 520 را تولید و در سال 1387 روانه بازارکرد.

بعد از ان خودروی 520 آی را به بازار عرضه کرد که شدیدا مورد استقبال قرار گرفت.سپس در اواخر سال 89 لیفان 620با موتور 1.6لیتررا تولید کرد که تولید ان با 1.8لیتر و امکانات رفاهی بیشتر همچنان ادامه دارد.
تولید و عرضه x60شاسی بلند در سال 91 و x50 در سال 94 در دو مدل cvt و دنده معمولی نیز به اجرا در امد. لیفان x50 cross over (نبمه شاسی) با توجه به گروه مشتریان جوان طراحی شده است.
در سال 94 خودرو 820 به عنوان لوکس ترین محصول لیفان با موتور 2400cc و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک با امکانات و ابمنی قابل قبولی عرضه و مورد توجه بازار قرار گرفت که همچنان تولید و عرضه می شود.

 

شرکت گلوبال یدک با پیگیری 24 ساعته توانسته تا قطعات یدکی مورد نیاز خودرو لیفان را به دست مشتریان عزیز در سرتاسر ایران عزیز برساند

موقعیت کنونی لیفان موتورز

این هلدینگ کینگ لیفان با داشتن 619 میلیون سهم، مالک بیش از 47 درصد سهام این شرکت اسث

همچنین کلیه سهامداران بزرگ و شخصی این هلدینگ نیز درپی کاهش سهم خود هستند تا با آسیب کمتری مواجه شوند.

البته شایعاتی مبنی برتمایل شرکت بزرگ خودرو سازی جیلی برای خرید سهام هلدینگ لیفان نیز منتشر شده است که تحقق این امر سبب می شود لیفان فقط مالک بخش موتور سیکلت باقی مانده و بخش خودرو سازی را از دست بدهد.